Interviu cu Alex Berindei




Alex Berindei este autorul seriei Vise Ucigașe. Prima lui carte, Visele lui Mary o puteti comanda de pe site-ul editurii Celestium. Îi mulțumim lui Alex că și-a facut timp pentru întrebările noastre și vă invit să le citiți și voi! 


Întrebare: Când ai început şi când ai terminat de scris cartea ?
Alex Berindei: Am început cartea în clasa a VIII-a, pe la jumătatea anului școlar, și am terminat-o la începutul clasei a 9-a, adică acum 3 ani.

Întrebare: De ce ai relatat acțiunea cărții la persoana I din perspectiva lui Mary?
Alex Berindei: Pentru că sunt visele ei, deci ea cred că ar fi cea mai potrivită să relateze ceea ce vede și ce simte.

Întrebare: În realitate, crezi că există persoane care au vise ucigaşe?
Alex Berindei: Nu doresc asta nimănui. Dar oricum nu pot da un răspuns, lumea e înconjurată de mister.

Întrebare: De unde a venit pasiunea pentru citit/scris?
Alex Berindei: Am început să citesc nu cu mult înainte de a începe să scriu Visele lui Mary,  și asta a început pentru că mă plictiseam. Am împrumutat o carte de la o colegă, iar acum am ajuns să am propria "bibliotecă" cu peste 170 de cărți.

Întrebare: Ai mai avut încercări de a scrie cărți?
Alex Berindei: Înainte de Visele lui Mary, nu. A fost prima mea idee. După m-am apucat de alte 3 "cărți", însă, din lipsă de timp, le-am abandonat pe toate. Dar în septembrie promit că am să încerc să mă apuc să duc la capăt măcar unul.

Întrebare: Numeşte 5 cărți preferate!
Alex Berindei: Pe drum, de Jack Kerouac
O zi, de David Nicholls
Marele Gatsby, de F. Scott Fitzgerald
În sălbăticie, de Jon Krakauer
Full dark, no stars, de Stephen King

Întrebare: De unde ți-a venit ideea să scrii această carte?
Alex Berindei: Păi nu mi-a venit de niciunde. Sincer să fiu, la un moment dat, în timpul școlii, vorbeam în clasă despre ceva, nu-mi amintesc ce anume exact, și nu știu cum, dar în minte îmi venise pe moment o idee pentru o "poveste", o carte - nu scrisesem nimic înainte, vreodată. Dar, ajungând acasă, mi-am dat seama că era un subiect pe care nu voiam să-l dezvolt atunci, credeam că sunt prea mic ca să fiu în stare s-o fac ( fiind în clasa a 8-a ). Dar chiar simțeam nevoia sa scriu, așa că m-am pus pe canapea și am început să mă gândesc la ce să scriu. În două minute aveam tot primul capitol în minte, chiar dacă habar n-aveam cum să continui, iar până seara l-am și scris. Apoi ideile pur și simplu au început să curgă.

Întrebare: Te-ai apucat să scrii urmatoarea carte din serie?
Alex Berindei: Da, imediat după ce am terminat primul volum, însă, după cum am spus mai sus, am abandonat scrisul pentru o perioadă.

Întrebare: Ce hobby-uri ai?
Alex Berindei: Hm, fotografia, într-un fel moda, modelingul, cititul și scrisul ( evident ), să mă uit la seriale și filme și să ascult muzică.

Întrebare: Pe viitor, te vezi scriind cărți sau având o meserie?
Alex Berindei: Da, chiar mă văd și vreau să scriu cărți în viitor. Adică, ar fi și păcat să nu fac asta din moment ce am o listă întreagă cu idei pentru viitoare cărți.

Descrierea Cărţii:

"Câteodată visele vor să-ţi arate ceva, mic şi neînsemnant sau un lucru mare şi important, o mică adunare în familie sau poate chiar o moarte crudă.
Acestea sunt visele ucigaşe.
Mary este o adolescentă obişnuită, cu puţini prieteni şi o familie normală.
Sau, cel puţin, aşa credea ea.
Într-o noapte însă, un coşmar pune stăpânire pe întreaga ei fiinţă. Lumea cunoscută de ea se întoarce pe dos. Descoperă puteri paranormale, moştenite în urma unui vechi blestem. Şi nu e singura.
Mary nici nu se simte confortabilă cu schimbările drastice din viaţa ei, şi deja o nouă ameninţare apare în peisaj. Liniştitul Cleveland o ia razna, iar Mary nu ştie cum să scape de acest coşmar.
Ceea ce este imposibil.
Trăieşte împreună cu Mary cel mai groaznic coşmar, într-o aventură plină de suspans şi fantezie. Printre atâtea drame, chinuri şi groază, iubirea mai există? "

                    

20 de comentarii:

alexa ioana spunea...

foarte simpatic Alex, mi-au placut raspunsurile lui :) eu ii urez multa bafta pe mai departe si sa publice cat mai multe carti, noi nu ne suparam :D in alta ordine de idei, trebuie sa fac si eu rost de cartea lui !!

Diana Gabriela spunea...

Felicitari lui Alex pentru realizarea sa!

Diana Gabriela spunea...

Nu oricine poate sa scrie o carte in clasa a 8-a!

Diana Gabriela spunea...

Chiar vreau sa citesc cartea lui pentru ca e foarte interesanta!

Diana Gabriela spunea...

Si eu scriu o carte si stiu cat de greu e sa treci prin asa ceva!

Diana Gabriela spunea...

Bafta mai departe lui Alex si ii doresc inspiratie pentru a scrie cat mai multe carti!

Diana Gabriela spunea...

Bafta mai departe lui Alex si ii doresc inspiratie pentru a scrie cat mai multe carti!

Diana Gabriela spunea...

Si eu scriu o carte si stiu cat de greu e sa treci prin asa ceva!

Diana Gabriela spunea...

Chiar vreau sa citesc cartea lui pentru ca e foarte interesanta!

Nicoleta Gaciu spunea...

Felicitări şi mult succes în continuare,Alex !! Abia astept să.ţi citesc cartea mai ales că iubesc genul ăsta de cărţi ^_^

Narcisa Clipa spunea...

Ma bucur atat de tare cand vad atatia scriitori tineri, mai ales baieti.

Narcisa Clipa spunea...

Imi vine greu sa ma gandesc la cum a putut un copil de clasa a opta sa scrie o astfel de carte, nu doar ca e greu, insa iti trebuie o gandire destul de matura pentru a scrie asa ceva.

Narcisa Clipa spunea...

Visele lui Mary mi se pare o carte pe care trebuie neaparat sa o citesc. Nu am citit pana acum aproape nimic din acest gen si cred ca ar fi bine sa incerc ceva nou.

Narcisa Clipa spunea...

Am participat la un concurs pe pagina editurii care i-a publicat cartea si sper sa il castig pentru ca imi doresc tare mult sa o citesc.

Narcisa Clipa spunea...

Am vazut ca Alex are 170 de carti, visul meu este sa adun xat mai multe carti. Pana acum nu am ajuns la 170, dar avansez incetul cu incetul. :)

Narcisa Clipa spunea...

Mult succes, Alex! Abia astept urmatoarele tale carti.

alexa ioana spunea...

intr-adevar, nu sunt foarte multi baieti/barbati romani scriitori. dar cei care sunt, sunt foarte talentati si au tot respectul meu.

alexa ioana spunea...

coperta imi place si mie foarte, foarte mult. este cea mai frumoasa de la aceasta editura, cea mai intriganta si care atrage foarte mult

alexa ioana spunea...

si preferata mea :) mi-a placut foarte mult cartea, este scurta dar cuprinzatoare si chiar ai ce invata, este o lectie de viata. de celelalte carti nici nu am auzit, cu exceptia celor scrise de Stephen King si David Nicholls (dar nu am incercat acesti autori )

maria ancuta spunea...

frumusel si nici raspunsurile lui nu sunt mai prejos