Interviu cu Iulia Ioniţă

      Iulia Ionita, noua senzaţie din rândul cititorilor, a lansat cartea cu titlul Flori în Păr, la doar 17 ani. Scriitoarea nu a apărut doar în ziar, ci şi la TV, făcându-se cunoscută pe plan naţional.


"Îmi place să scriu, pentru că mă exteriorizez diferit, exprim mult mai bine ceea ce am de spus. Am o imaginație care nu vrea deloc să tacă, multe impresii... Uneori simțeam că orice îmi trece prin cap ar trebui scris, dar m-am gândit puțin mai bine. Nu e normal, nu e ok. Dar până la urmă, când un gând vrea atât de mult să iasă din tine, de ce să nu îi dai voie? De ce să ne limităm și să impunem reguli minții? Dacă și de la gânduri ne-am înfrâna și le-am lăsa de izbeliște pe undeva prin univers, cine am mai fi noi?" - Iulia Ionita



Intrebare: Cine/ Ce te-a inspirat si cum ai inceput sa scrii cartea "Flori in par"? A fost ceva pe moment?
Iulia Ionita: Da, a fost ceva pe moment. Nu am neaparat surse de inspiratie. La mine povestea vine singura si vrea sa se faca auzita si recunoscuta. "Revelatia" de a scria a fost o nebunie de moment. Nu stiam unde se va ajunge. Cand am vazut peste o suta de pagini Word intr-o singura seara, am stiut ca va fi ceva. 

Intrebare:Am vazut ca ai pus un Q&A, doresti sa te apuci de booktube?
Iulia Ionita Nu neaparat de booktube, nu sunt bookaholic, cum am si zis. Mai degraba un vlog, in care sa cuprind atat carti, cat si alte lucruri.

Intrebare: Parintii te-au sustinut in idea de a fi o scriitoare?
Iulia Ionita: Foarte mult, mama fiind scriitoare la randul ei.

Intrebare Prima lansare de carte ce impact a avut asupra ta?
Iulia Ionita Foarte mare. Pot sa spun ca mi-a schimbat viziunea asupra multor lucruri. Era real si serios, totul. A fost un soc combinat cu bucurie. O confirmare. Peste o suta de oameni venisera pentru mine, punandu-ma in fata unui fapt implinit.Unui vis implinit, mai bine zis.

Intrebare: Ce frumos! Ce planuri ai pe viitor?
Iulia Ionita:In plan am sa scriu cat mai multe carti si sa am cat mai multa energie ca sa fac asta.

Intrebare: Faima care ti-a adus aceasta carte te-a lasat sa te pregatesti pentru bac?
Iulia Ionita: Cu siguranta. Eu de la natura sunt mai multitasking.
 

Intrebare: S-a intamplat sa fii recunoscuta pe strada? Daca da, ce sentiment ti-a creat?
Iulia Ionita:  Da, chiar de multe ori. Sentiment? Fericire... sa stii ca oamenii te stiu dupa meritul tau, munca ta. Ca au fost marcati intr-o oarecare masura de carte, avand in vedere ca toti imi vorbeau despre "Flori în păr ".

Intrebare: Acest lucru este minunat! Dar faptul ca ai devenit faimoasa nu ti-a afectat relatia cu prietenii tai?
Iulia Ionita: Nu as spune chiar "faimoasa", suna prea, prea... dar prietenii mei s-au schimbat intr-o oarecare masura. Nu toti oamenii inteleg anumite lucruri. Sunt de parere ca e si din cauza varstei, la care majoritatea prieteniilor sunt temporare.

Intrebare: Ca si sfarsit, ce mesaj le transmiti tinerilor care vor sa calce pe urma ta?
Iulia Ionita: Sa fie ei insusi oricat de greu sau de cliseic pare, sa nu renunte la visurile lor, sa se lase purtati de impulsurile de moment, sa isi asculte instinctul, si sa isi puna potentialul la cea mai mare valoare, pentru ca fiecare om este unic.


Descrierea cărţii:

"Noi suntem acei copii care fumează iarbă. Acei copii care nu beau „o bere” într-un restaurant de fițe, ci care se duc unii la alții acasă ca să bage pastile până uită de realitate și uită cine sunt. Suntem acei copii care nu își fac temele. Care pleacă de la ore ca să compună un cântec. Suntem copiii care, dacă nu te suportă, îți scriu numele pe o țigară și te fumează. Și devii spulberat. Noi suntem copiii fără regrete. Pentru că știm că, atunci când am făcut-o, am fost fericiți." 


8 comentarii:

alexa ioana spunea...

felicitari pentru interviu, imi plac intrebarile puse si raspunsurile oferite de aceasta tanara autoare. ei ii doresc mult succes, iar voua, la cat mai multe astfel de interviuri :)

YuMi Yum spunea...

Nu stiam de ea.de aceasta scriitoare. totusi cred ca intrebarile au fost super potrivite. :)

Patricia Lupan spunea...

Mult succes!!! Si multumesc!

alinaalina_12 spunea...

In primul rand felicitari pentru interviu! Nu am citit cartea, dar am auzit de ea si am citit si multe recenzii. Nu am stiut nici ca are 17 ani , o varsta spun eu una care multi ar judeaca-o sau mai stiu eu ce, oricum interviu a fost foarte interesant ,de asemenea titlul carti ma intriga la inceput deoarece nu stiam semnificatia lui.. Felicitari inca o data !! ��

Simona Stavar spunea...

Îmi doresc de mult timp cartea Iuliei :) Sper să fac rost de ea cât mai curând :D

Simona Stavar spunea...

Mult succes în continuare autoarei! Și mulțumesc autorilor blogului pentru șansa de a citi astfel de interviuri extrem de interesante :)

alexa ioana spunea...

eu sunt foarte curioasa cum este aceasta carte, la prima vedere nu pare tocmai genul meu preferat, dar tot ma intriga. mai ales pentru ca vad ca este o carte destul de voluminoasa, nu sunt sigura daca sa o iau sau nu..paginile multe pot fi si un inconvenient uneori, daca nu sunt sigura de subiectul cartii...

maria ancuta spunea...

felicitari pentru interviu...esti foate buna