Interviu cu Daniel Botea


Daniel Botea este autorul cartii "Eu impotriva mea", pe care o puteti gasi pe site-ul editurii Quantum. In curand, voi face o recenzie a cartii pe blog. Va invit sa cititi interviul!

Intrebare:Ce ne poti spune despre tine?
Daniel Botea: Imi place sa vorbesc despre diferite subiecte dar nu si despre mine. Cand vine vorba sa ma caracterizez, mereu am un fel de retinere: cand stim cu adevarat cine suntem si ce menire avem? Pot, bineinteles, sa ma rezum la aparente si sa imi spun numele, faptul ca provin dintr-o familie numeroasa si binecuvantata in care am invatat insemnatatea educatiei si a iubirii, ca am terminat si eu o facultate, ca sunt o persoana sociala si alte bla bla-uri. In fapt, Sunt mult mai complicat de atat iar descifrarea mea si a felului meu de a fi ma surprinde din cand in cand, cu o ritmicitate exacta: cand am nevoie de mine sa fiu normal.

Intrebare: Cine te-a indemnat sa scrii prima carte?
Daniel Botea: Indemnurile de a scrie nu au venit de la o persoana ci de la o stare, de fapt a unor prieteni: Aveam dierite conversatii pe tema cititului si eu incercam sa ii conving pe acestia ca rateaza multe vieti si multe lumi stand deoparte. Nicio sansa asa. Astfel ca am incercat sa surprind chiar eu interesele lor si sa scriu o carte care i-ar putea indemna la citit pe viitor. In unele cazuri am avut izbanda, in altele mai incerc.


Intrebare: Cum ti-a afectat viata publicarea cartii?
Daniel Botea: O adevarata aventura a fost! O aventura in urma careia m-am ales cu prieteni adevarati si am intrat in cercuri de oameni chiar interesanti de la care am ce invata. Evident ca m-am ales si am parte si astazi de mistourile celor care si-au facut din asta o adevarata ocupatie, insa orice mi se intampla ma poate inspira, iar la stilul meu de a scrie, mistourile imi sunt chiar de folos. Rezumand, pot spune ca publicarea cartii mi-a schimbat viata cu adevarat, deoarece traiesc  prin relatiile cu oamenii pe care ii intalnesc.

Intrebare: Ce carte, deja publicata de alt autor, ti-ai fi dorit sa fie scrisa de tine?
Daniel Botea: Aici e o decizie grea.. Imi place mult sa citesc si nu am un stil anume asa ca raspunsul e si mai dificil de dat. Cu toate astea, cartea mea preferata (una dintre ele) ramane "Vei fi acolo?" de Guillaume Musso, pentru felul in care explica inexplicabilul si face irealul sa para atat de real atunci cand descrie ce gandeste. O capodopera, in opinia mea. Insa, tot nu i-as fura reusita. Nu as vrea sa fie scrisa de mine, pentru ca nu as mai fi avut placerea de a o citi si a o savura

Intrebare:Iti place sa citesti? De ce?
Daniel Botea: Daca imi place sa citesc? Mor pe interior daca nu. Cu ce altceva sa imi hranesc mintea? Ador sa citesc! Pe langa fapul ca o carte imi face timpul de calatorie, de asteptat la cozi sau cursurile plictisitoare chiar agreabil, cartile ma detaseaza de toata nebunia asta de care musteste lumea. Doar asa, citind, pot sta si eu la discutii cu oamenii inteligenti care au trait inaintea mea sau care traiesc acum cu mine, dar pe care nu am ocazia sa ii chestionez fata in fata. Imi place sa fiu purtat in multe locuri si trecut prin multe intamplari tensionate sau frumoase prin intermediul cartilor. Sunt o multime de motive pentru care imi place sa citesc si nu prea mi-as putea imagina viata fara asta.

Intrebare: Am vazut ca ai publicat volumul 2 din Eu impotriva mea... Ai in plan publicarea altor romane?
Daniel Botea: Am in plan publicarea altor volume si am si schita unuia pe care l-am scris mai demult dar la care renuntasem si asupra cariua o sa revin. E diferit de ceea ce am scris acum. E mult altfel, dar o sa vina si vremea aia

Intrebare:De ce ai ales acest gen? Ma refer la cartea Eu impotriva mea...
Daniel Botea: Genul l-am ales pentru a capta atentia tinerilor. Am facut o succinta analiza a cartilor citite de prietenii mei (caci pentru ei am scris initial) si am vazut ca umorul, critica sociala si cartile gen roman politist pot atrage lumea, asa ca m-am decis sa ma indrept in acest domeniu. Nu pot sa spun ca e un roman tipic, nici macar nu am incercat asta. Nu e genul de roman politist clasic in care un baiat inteligente si o lupa rezolva cazul impuscand din cand in cand in stanga si in dreapta tot ce misca.

Intrebare: Ce ar trebui sa stie potentialii cititori despre cartea ta?
Daniel Botea: Ce trebuie sa sti despre o carte pentru a o citi? Daca sti prea putine, nu prea are sanse sa iti capteze atentia; daca sti prea multe, deja nu mai prezinta partea aia de necunoscut, de mister care te atrage sa cunosti mai mult. Asa ca o sa fiu succint si o sa spun ca am creat o actiune alerta imbibata cu umor in interiorul careia am evidentiat anumite probleme sociale pe care le putem remedia, noi cititorii ("Un cititor este o autoritate peste care se trece greu" - spun cei de la Romania Literara. http://www.romlit.ro/puterea_cititorului). Nu va asteptati ca in cartile  mele sa gasiti chestii SF sau imposibile. In aceste doua volume am incercat sa aduc actiunea foarte aproape de realitate iar intamplarile sa fie foarte plauzibile. Nu credeti? Cititi!

Descriere carte:

Viața de student la psihologie a lui Leinad se împarte între sesiuni și băute ocazionale cu prietenii. Nimic ieșit din comun. Până într-o zi când, accidental, intră în posesia unui stick USB. Din curiozitate și, din nefericire pentru el, verifică fișierele stocate pe micul obiect. Află informații incredibile despre o societate secretă care făcea experiențe medicale pe oameni, fără ca aceștia să-și fi dat acceptul.
Faptul că ajunge să cunoască o tânără, studentă și ea, genul de fată peste care nu dai în fiecare zi, sufletistă și inimoasă, complică și mai mult situația tânărului, mai ales după ce află că noua lui cunoștință suferă de o boală ce îi poate fi fatală.
Șantaje, urmăriri, situații tragi-comice, din loc în loc, și un umor proaspăt vă vor determina să deveniți fanii acestei serii.


3 comentarii:

Simona Stavar spunea...

Cartea suna foarte bine, iar coperta arata... Wow! Vreau!

Botea Daniel spunea...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

maria ancuta spunea...

Habar nu aveam despre aceasta carte, dar din descriere e pare super interesanta