Interviu cu Corina Iancu

Corina Iancu este autoarea cărţii Stropi de lumina-poveşti vindecătoare. Este o persoană inspirată şi creativă, care iubeşte copiii. Cartea ei, o puteţi găsi aici.

"Eram inspirată de natură, de iubire, de soare şi stele, de mister. N-am păstrat nimic de atunci, însă mi-au rămas întiparite toate în suflet"


Întrebare: Cum vă simțiți atunci când scrieți? 
Corina Iancu: Când scriu, mă simt de parcă aş pluti. Stau deasupra norilor şi apoi zbor, îmi întind aripile spre cer, simţindu-i  îmbrăţişarea diafană, de catifea. Este o stare foarte specială, inefabilă.

Întrebare: Timpul petrecut intre copii v-a schimbat viata. In ce fel?
Corina Iancu: Oh,da! Timpul petrecut cu ei mi-a schimbat viaţa. A fost o alegere, nu o întâmplare.  Schimbul care se face între noi este energie pură, frumuseţe, adevăr, simplitate, sinceritate absolută. Dăruire. Lucrul cu aceşti copii speciali, m-a învaţat să construiesc cu ei o relaţie de parteneriat, onestă,  de respect, de prietenie.  Cea mai sinceră din câte pot exista! Ei nu ştiu să mintă, să îşi ascundă sentimentele. Cât avem de învăţat de la ei...

Întrebare: Aveți în plan să scrieți şi alte cărți pentru copii?
Corina Iancu: Acum lucrez la cea de-a doua carte. Şi vor urma si altele.

Întrebare: Dacă ați putea schimba ceva, ce ati schimba?
Corina Iancu: Aş schimba:
 Mai întâi, aş schimba Şcoala în întregime, pentru că ea este baza societăţii, pentru că încurajează competiţia şi concurenţa, nu cultivă increderea în sine, nu se apleacă spre nevoile fiecarui individ, privindu-i astfel unicitatea. Şcoala care, de multe ori, nu este un spaţiu primitor şi  care nu pune preţ pe dezvoltarea abilitaţilor, stimulării inteligenţei, creativităţii si indemânării copiilor. O şcoală care priveşte fiinţa umană de sus, de pe piedestal şi, astfel, nu ţine cont de dezvoltarea ei armonioasă şi firească-fizică, sufletească şi spirituală-, e o cauză pierdută. O educaţie care nu încurajează dezvoltarea sanatoasă a acestor capacitaţi, trebuie ea insaşi sa meargă la şcoală, pentru că nu este aptă să facă faţă acestor  generaţii de copii, acestor vremuri noi. Atitudinea şcolii româneşti este prăfuită rău de tot.  Chiar dacă schimbarea este foarte, foarte lentă, sunt speranţe pentru viitor. Să le dăm totuşi credit!
Apoi, schimbarea mentalităţii despre integrarea copiilor cu dizabilitaţi şi defavorizaţi, marginalizaţi de  sistemul public de învaţamânt. Învăţarea în şcoală, ca materie de bază, a compasiunii şi empatiei, a toleranţei şi ajutării aproapelui.  La fel ca a muzicii, artelor, comunicării, sportului care pierd tot mai mult teren. Dar sunt atât de importante! Atenţie, aici!
Profesori pregătiţi şi cu dăruire faţă de cea mai preţiosă şi frumoasă profesie din lume- aceea de a modela suflete. 
Respect şi grijă pentru fiinţa umană, revizuirea programei şcolare din temelii şi adaptată la cerinţele societăţii actuale.
Implicarea părinţilor în activitaţile şcolare şi extraşcolare.

Întrebare: Ne puteți spune cum a aparut cartea "Stropi de lumina"?
Corina Iancu: Stropi de lumină-poveşti vindecătoare, a apărut într-o zi când m-am decis să pun pe hârtie o părticică din sufletul meu, când am simţit că doresc să ajut astfel pe toţii cititorii- mari şi mici-, care o vor primi în viaţa lor. 

Întrebare: Ce pasiuni aveți?
Corina Iancu: Îmi place să scriu. Sunt artist liber-profesionist- muzică uşoară, muzică populară, pictez- iubesc culorile, ele vindecă, sunt magice. Sunt psiholog, psihoterapeut.  Îmi place să fiu inventivă cu copiii, să-i surprind. Sunt creativă şi inspirată. Eu SUNT.

Numiți 5 cărți favorite!
Corina Iancu: 
Cuore, inimă de copil, Edmondo de Amicis
Aţi lua viaţa în propriile mâini, Gudrun Burkhard
Ion, Liviu Rebreanu
Lumina, spirit viu, O.M.Aivanhov
Femeia la 30 de ani, Honore de Balzac.

Întrebare: Cum şi când ați început să scrieți?
Corina Iancu: Mi-a plăcut să scriu de mică. Am început cu poezii şi apoi proză. Eram inspirată de natură, de iubire, de soare şi stele, de mister. N-am păstrat nimic de atunci, însă mi-au rămas întiparite toate în suflet. 
Toate.    Am o relaţie specială cu copiii, iar acest lucru mă motivează să scriu pentru ei. Dar nu e numai pentru ei! E o lume fascinantă pe care vreau s-o descopăr şi mai mult. Mult mai profund.

Întrebare: Daca ati avea puterea de a aduce la viata un personaj dintr-o carte, pe cine ati alege si de ce?
Corina Iancu: Personajul Ana din Ion, al lui Liviu Rebreanu. De ce?
Pentru iubirea ei profundă şi devotată pentru Ion. Pentru suferinţele, brutalitatea, jignirile îndurate în numele iubirii. Pentru profunzimea sentimentelor ei. Pentru nefericirea şi umilinţa ei. Pentru neputinţă, de asemenea. Pentru că era blândă şi bună, harnică şi supusă. De aceea aş vrea să îi schimb destinul. Nu merita să moară astfel.

Întrebare: Ce mesaj doriți să transmiteți cititorilor?
Corina Iancu: Cititorilor mei, aş dori să le mulţumesc pentru că m-au ales, că m-au descoperit. Îmi doresc să ii bucur chiar şi pentru o clipă. Să visăm împreună, să creştem împreună, să dăm sens acestei Vieţi, atât de preţioase. Să fim fericiţi şi mai sănătoşi!
Mulţumesc, din inimă!


 Descriere carte:

O carte pe care fiecare copil ar vrea sa o citeasca! Dezvolta gandirea, imaginatia, increderea in sine a copilului tau.Cu toții credem că știm totul. Suntem aici pentru a învăța ce este bine și ce nu, ce este rău sau imoral. O modalitate de vindecare a depresiei și a stimei de sine scăzută este povestea. Copii abia asteapta sa rasfoiasca aceasta carte si sa citeasca aceste povesti vindecatoare care poate sa le creasca increderea in sine si sa-i ajute in viata.




4 comentarii:

Simona Stavar spunea...

E prima dată când citesc despre această autoare. Sună bine cartea ei :)

Narcisa Clipa spunea...

Eu am auzit recent de aceasta scriitoare. Inca nu am citit cartea scrisa de dansa, insa sper sa o fac in curand.

Narcisa Clipa spunea...

Eu am auzit recent de aceasta scriitoare. Inca nu am citit cartea scrisa de dansa, insa sper sa o fac in curand.

maria ancuta spunea...

foarte draguta coperta carti