Interviu cu Ovidiu Eftimie

Dragilor, Avem un nou interviu pentru voi! De data aceasta, cu primul autor român care publică o carte la editura Nemira, în colecţia Nautilus. Romanul a obţinut un record la precomenzi şi este disponibil aici, pentru cei care sunt curioşi. Avem jos şi descrierea, iar acum vă invit să citiţi răspunsurile autorului!







Întrebare: Tema romanului este interesantă. Cum ţi-a venit această idee? Te-a inspirat ceva anume?
Ovidiu Eftimie: Merg des cu trenul și mă uitam la nașii de tren despre care spune toată lumea că iau șpagă (și cam iau vreo câțiva) și mă gândeam cum naiba de arată așa când câștigă pe o cursă mai bine ca mine într-o lună. Și-am zis că cea mai bună explicație este una paranormală.

Întrebare: Cât timp ai lucrat, când ai scris carte? Recomanzi şi altora să încerce să scrie?
Ovidiu Eftimie: Am scris cartea în 7-8 weekenduri din vara asta. Aș recomanda și altora să scrie cu condiția să nu publice prima încercare. Prima încercare iese prost. Probabil nici a doua. Al recomanda să încerce să scrie la fel cum aș recomanda să învețe să facă tâmplărie. E o meserie pe care o stăpânești după minim 10 ani de muncă :D


Întrebare: Editura Nemira este cea mai apreciată şi importantă editură din România, aşadar, în opinia mea, este un mare succes că ţi-au publicat romanul, primul de altfel din colecţia Nautilus, scris de un autor român. Cum a decurs procesul de publicare?
Ovidiu Eftimie: Am scris cartea, am corectat-o cât de cât, am trimis-o la editură pe mail. După vreo două săptămâni am fost invitat la o discuție, mi s-a spus că e ok, că sunt dispuși să publice așa ceva. A urmat un contract, încă o corectură, o redactare pentru a înlătura câteva greșeli, altele decât cele gramaticale, apoi am ales coperta împreună, eu am insistat să fie desenată de Tudor Popa, omul care face coperțile de Nautilus, cele mai bune din zona asta, am mai bibilit la copertă, s-a trimis la tipar, am făcut campanie de precomenzi (am făcut un record anul ăsta la precomenzi, yaaay), am trimis cărțile de la precomandă cu autograf și dedicații (am stat vreo patru ore la semnat cărți într-un birou din editură), a apărut la vânzare, la o săptămână după deja s-a comandat un nou tiraj.


Întrebare: Ai plănuit şi o continuare a cărţii?
Ovidiu Eftimie: Am niște idei care pot fi continuate, personajele ar putea participa în noi aventuri în cadrul universului creat. Dar asta depinde de cât de bine se vinde volumul ăsta și cum e receptat de public.

Întrebare:În afară de scris, ai şi alte pasiuni? Dacă da, care?
Ovidiu Eftimie: Amenajările interioare și antropologia.


Întrebare: Este interesant faptul că ai ales ţara noastră, ca loc de desfăşurare al întâmplărilor? De ce ai făcut acest lucru?
Ovidiu Eftimie: Am ales țara noastră pentru că asta o cunosc mai bine și pentru că, fiind SF, am foarte multă libertate de manevră. Plus că n-am nici un fel de impresie că meleagul continuu românesc ar fi cumva inferior altor meleaguri literare. Țara e un personaj în sine.

Întrebare: Ce ai dori să le transmiţi cititorilor romanului?
Ovidiu Eftimie: Să nu se ia foarte mult în serios.


Întrebare: Ai prefera să se facă un film după cartea ta, sau să fie tradusă în engleză? De ce?
Ovidiu Eftimie: Mai degrabă film, cred că în traducerea în engleză s-ar pierde mult din farmec. Sunt câteva diferențe culturale pe care nu știu dacă un cititor de altă limbă le-ar înțelege. Ar fi un puhoi de note explicative de subsol: ce-i un naș de tren, ce este Teiuș, ce este Pașcaniul etc.

Ovidiu, îţi mulţumesc pentru interviul acordat şi pentru viteza cu care ne-ai răspuns la întrebări, iar vouă, cititorii noştri fideli, vă mulţumesc că ne urmăriţi, şi sper că v-a plăcut interviul. O seară plăcuta!
Descrierea Cărţii:

Raul, un publicitar din Bucuresti, nu banuia ca atunci cand va muri va ajunge in Iad. Si nici ca de acolo se va intoarce pe Pamant nemuritor si cu misiunea de a preveni Apocalipsa: invazia nemuritorilor prin gaura spatio-temporala din gara de la Teius. Intre timp, agentul SRI Popescu este trimis sa se infiltreze in randurile nasilor de tren CFR si descopera ca acestia formeaza, de fapt, o armata secreta care se lupta cu fortele supranaturale de pe teritoriul Romaniei. De la arme cu plasma la calatoriile cu locomotiva Soapta lui Zamolxe, prin nodul temporal din gara Brasov si goana dupa o creatura multidimensionala care poate fi cheia salvarii omenirii, Raul, Popescu si nasii de tren se confrunta nu doar cu paradoxuri spatiu-timp, ci si cu subfinantarea cronica ce afecteaza toate institutiile de stat, inclusiv cele care se ocupa de fenomene paranormale.

2 comentarii:

Mirela Barbalata spunea...

Nu stiu autorul iar cartea fiind SF nu este genul meu.
Succes scriitorului mai departe :)

Dia Anutza spunea...

Autorul pare un tip amuzant. Sper sa fie super cartea