Interviu cu Silviu Iliuta


Silviu Iliuta este creatorul blogului Cronici pe bune şi autorul cărții "Toate titlurile bune au fost date". Dacă încă nu ați vizitat blogul, aici puteți să îl găsiți. Vă garantez că o să vă aducă zâmbete. Conținutul este foarte amuzant și este relaxant să citești orice scrie Silviu. Pentru cei care nu știau, acesta a lansat și o carte, disponibilă aici!

Întrebare: Multe persoane te cunosc prin intermediul blogului tău, cronicipebune.ro. Ce ne poți spune despre cartea pe care ai scris-o?
Silviu Iliuta: Doar că e o carte pe care eu aş citit-o. Atât.

Întrebare: Cum a apărut blogul tău? Ce te-a inspirat?
Silviu Iliuta: Am mers la un film prost, care făcea furori printre fete. Am postat o cronică pe facebook, iar ea a fost raportată. Am fost nevoit să fac blog, asta e viața!

Întrebare: Putem regăsi umorul de pe blog şi în carte? Sau are o tentă mai serioasă?
Silviu Iliuta: E ca viața, când serioasă, când veselă. Tatăl meu, după a treia operație la cap, a spus ceva de genul:"Ce gaură tare mi-au dat ăstia cu burghiul!"

Întrebare: Deşi titlul cărții ne spune că toate titlurile bune au fost luate, eu îl consider foarte reuşit. Ai fost ajutat de cineva când ai ales titlul şi când ai publicat?
Silviu Iliuta: Am întrebat mai mulți oameni, vreo 20, dacă li se pare un titlu bun. A reieşit că e prost, aşa că l-am ales.

Întrebare: Conform unor site-uri de monitorizare, Cronici pe bune are o evoluție foarte bună. De cât timp ai blogul?
Silviu Iliuta: De doi ani şi probabil că o să mai scriu la el vreo 2 zile sau 2 ani. Depinde. Până mă plictisesc. Nu e o afacere, ci doar o relatare.

Întrebare: Cum vezi blogul tău peste 10 ani?
Silviu Iliuta: Sigur ca avea o tentă roz, dacă îl va cumpăra doamna Firea.

Întrebare: Ce mesaj ai dori să transmiți potențialilor cititori?
Silviu Iliuta: Unul singur: nu vă mai informați din surse gen actimelnews, cappatrat, antenax. Mai bine un pamflet bun, decât o ştire caldă.

Întrebare: Dacă ai putea să o iei de la zero, ai schimba ceva?
Silviu Iliuta: Întrebarea asta mă încuie întotdeauna. Probabil.

Întrebare: Multe persoane îşi deschid bloguri pe principiul "hai să-mi fac şi eu blog că n-am ce face". Ai vreun sfat pentru cei la început de drum?
Silviu Iliuta: Pentru cei care o fac ca şi o afacere nu am niciun sfat, ştiu ei mai bine cum să scoată bani dintr-o piață care împarte jumătate de pai la 1000 de măgari. Pentru ceilalți nu am nici atât. Dacă o fac de fun, înseamnă că au câştigat.

Întrebare: Revenind la carte, intenționezi să faci un tur al României pentru lansări?
Silviu Iliuta: Am făcut turul Spaniei. Nu-s genul care să se ia în serios ca scriitor şi să participe la evenimente cu fursecuri şi pateuțe. Alea-s pentru scriitori adevărați. Eminescu, dacă ar trăi, ar merge acum să lanseze cărțile prin cluburi. Poate.

Întrebare: Ai început  să scrii volumul 2? Sau mai bine spus...Va exista volumul 2?
Silviu Iliuta: Da, apare în iunie şi este încheierea ciclului. Se numeşte: "Am găsit un titlu". Tot la Bookzone.


Abonează-te la blog!
Înscrie-te pentru a primi prin Email toate recenziile, interviurile, concursurile şi orice articol scriem noi pe blog. Dacă nu îţi place, te poţi dezabona ulterior.

Niciun comentariu: