Cărţi ale copilăriei

Cu ocazia Zilei Internaţionale a Copilului v-am pregătit mai jos câteva cărţi care ne-au înfrumuseţat copilăria. Dacă nu le-aţi citit atunci, puteţi să o faceţi acum!

Nu lăsaţi pe nimeni să vă taie aripile, pentru că, o dată tăiate, foarte greu mai cresc la loc! 'Nu creşteţi mari, este o capcană!'

 Micul prinţ, de Antoine de Saint-Exupéry

Este o carte care ascunde un adevăr trist: timpul trece şi nu se mai întoarce. Copilul de ieri este adultul de astăzi. 

''Oamenii mari nu pricep niciodată nimic şi este obositor pentru copii să le dea întruna explicaţii.''
 ''Singur te simți și printre oameni. […] Nu cunoaştem decât ceea ce îmblânzim. Iar oamenii nu mai au timp să cunoască nimic. Cumpără lucruri de gata de la neguţători. Cum însă nu există neguţători de prieteni, oamenii nu mai au prieteni.''
''- Când cineva a îndrăgit o floare cum numai una singură se află între milioanele şi milioanele de stele, lucrul acesta e de-ajuns pentru ca el, privindu-le, să fie fericit. „Floarea mea, îşi spune el, e undeva, acolo”... Dar dacă oaia îi mănâncă floarea, pentru el e ca şi cum, dintr-o dată, toate stelele s-ar stinge! Şi nici asta nu e important! 
N-a mai putut rosti nici un cuvânt. A izbucnit deodată în hohote de plâns. Se aşternuse noaptea. Eu îmi lăsasem sculele deoparte. Puţin îmi păsa acum de ciocan, de bulon, de sete şi de moarte. Pe o stea, pe o planetă, pe planeta mea, Pământul, se afla un prinţ micuţ care trebuia alinat! L-am luat în braţe. L-am legănat. Am vorbit cu el:- Floarea pe care tu ai îndrăgit-o nu-i în pericol... Am să-ţi desenez o botniţă pentru oaia ta... Florii am să-i desenez o armură... Am să... 
Nu prea ştiam ce să-i spun. Mă simţeam tare neîndemânatic. Nu ştiam cum să-l împac, cum să-i mai intru în voie... Într-atât de tainic e tărâmul lacrimii.''

 Alice in ţara minunilor, de Lewis Carroll

Povestea lui Alice este pe atât de interesantă, cât şi frumoasă. Universul descris pur şi simplu magic.
''– Ce sunete se aud pe-acolo? – a întrebat Alice arătând cu privirea spre tufișul de pe marginea grădinii.– Și ce fac acolo? – s-a interesat fata roșind.– Alea sunt miracolele, – a răspuns cu indiferență Motanul de Cheshire.– Ceea ce le este destinat, – a spus Motanul căscând. – Se întâmplă.''
 "Nu mă pot întoarce la ziua de ieri, pentru că eram o personă diferită atunci." 
  " - Trebuie neapărat să trec!- Îmi pare rău, eşti prea mare. Pur şi simplu impasibil.- Vrei să spui "imposibil"?- Nu, impasibil. Nimic nu este imposibil."

 Aventurile lui Tom Sawyer, de Mark Twain

Aventurile lui Tom stârnesc râsul şi imaginaţia. Este o poveste despre prietenie, iubire, tinereţe.
''- Păi, o duci la miezul nopţii în cimitir, acolo unde-i îngropat un păcătos şi când bate ceasul miezul nopţii, vine diavolul, sau poate doi, sau trei, dar tu nu-i poţi vedea, îi auzi numai când vorbesc. Şi când diavolul iau în cârcă pe păcătos, arunci după el cu pisica (...).''
''Tom recunoştea că viaţa nu e chiar atât de lipsită de bucurii. Descoperise, fără voie, o lege a firii omeneşti şi anume, că: pentru a face pe cineva să dorească un lucru, nu trebuie decât să pui piedici în calea dobândirii lui.''            

Vrăjitorul din Oz, de Lyman Frank Baum

''Adevarătul curaj este acela care te împinge să faci faţă primejdiei chiar şi atunci când eşti înspăimântat.''
''-Îţi mărturisesc că m-aş simţi nerecunoscător dacă n-aş jeli pe omul care mi-a dat inimă atât de duioasă. Aş vrea să plâng şi eu că a plecat Oz, dacă tu ai vrea să fii bună să-mi şterg lacrimile, ca să nu ruginesc.''

Peter Pan, de Peter Pan - J.M. Barrie

'' În momentul în care te îndoieşti că poti zbura, vei înceta pentru totdeauna să fii capabil de asta!''
'' Visele pot deveni realitate dacă ne dorim ceva suficient de mult. Poţi avea totul în viaţă dacă vei sacrifica orice altceva pentru el.''
La această listă doresc să adaug şi: 
  • Fram, ursul polar, de Cezar Petrescu;
  • Heidi, fetiţa munţilor, de Johanna Spyri;
  • Don Quijote de la Mancha, de Miguel de Cervantes Saavedra;
  • Pinocchio, de Carlo Collodi;
  • Singur pe Lume, de Hector Malot;
  • Calatoriile lui Guliver, de Jonathan Swift;
  • Harry Potter, de  J. K. Rowling;
  • Stapanul viselor, de Theresa Breslin;
  • Percy Jackson, de Rick Riordan;
  • Cronicile din Narnia, de C. S. Lewis;
  • ...precum şi multe altele... 



Abonează-te la blog!
Înscrie-te pentru a primi prin Email toate recenziile, interviurile, concursurile şi orice articol scriem noi pe blog. Dacă nu îţi place, te poţi dezabona ulterior.

Niciun comentariu: