Interviu cu Raluca Butnariu

Raluca Butnariu este o scriitoare de cărţi romantice, apărute la editurile Librex şi Celestium (care s-a desfinţat în primăvara anului 2017). Aceasta a scris nouă cărți şi în prezent lucrează la a zecea. Dacă doriți să aflați mai multe despre aceasta, vă invit să citiți rândurile următoare!

Întrebare: Ce scriitori vă inspiră?
Raluca Butnariu: Oh, sunt o listă întreagă. O să mă rezum la primii cinci, pe care îi iubesc sincer: 
Ileana Vulpescu, Erich Maria Remarque, John Galsworthy, Jane Austin și Nora Roberts. I-aș putea reciti la infinit, fără să mă plictisesc vreodată.

Întrebare: Ce v-a determinat să scrieți cărți de dragoste?
Raluca Butnariu: Sunt o romantică incurabilă și pentru mine iubirea este magia care leagă toate lucrurile în acest univers, forța care dă sens vieții, miezul de putere în jurul căreia s-a scris istoria din toate timpurile.

Întrebare: Dacă ar fi să se facă un film după cea mai recentă carte a dumneavoastră, ce 
actriță ar avea rolul principal?
Raluca Butnariu: Dacă s-ar turna Refugiul sau Crepuscul, cred că rolurile feminine principale din ambele romane s-ar potrivi mănușă actriței Gal Gadot.

Întrebare: Cât de des scrieți?
Raluca Butnariu: Nu foarte des. Pot trece luni și chiar ani până când încep să mă mănânce degetele din nou. Niciodată nu mă apuc de lucru la o nouă carte dacă nu mă fascinează ”povestea”, dacă subiectul ei nu mă seduce realmente. Trebuie să înțelegeți faptul că întotdeauna am scris pentru plăcerea mea proprie, fără să mă gândesc vreodată că voi ajunge să public cândva. Faptul că acest lucru s-a întâmplat și că există oameni cărora le place stilul meu de a scrie încă mai continuă să mă minuneze.

Întrebare: Care este cel mai dificil lucru când vine vorba de scris?
Raluca Butnariu: Când încep lucrul la un nou roman, cel mai dificil lucru pentru mine îl constituie înfruntarea cotidianului. Trebuie să muncesc ca să asigur bunăstarea cuibului, să 
dorm, să mănânc, să fac aprovizionarea, să socializez…chestii care mă umplu de frustrare, pentru că îmi răpesc din timpul destinat scrisului. Sunt în stare să lucrez neîntrerupt câte zece ore pe zi dacă sunt în dispoziția necesară.

Întrebare: Considerați că un rol important în achiziționarea unei cărți o constituie coperta?
Raluca Butnariu: Oamenii sunt sensibili în fața esteticului, iar o copertă frumoasă atrage, bineînțeles, privirea. Însă, vorba lui Octavian Paler: farmecul personal te ajută în primele zece minute, după care ar fi bine să știi ceva. Pentru mine, o carte este cu adevărat bună dacă după primele zece pagini a reușit să mă captiveze cu totul. Prin urmare, conținutul are întotdeauna întâietate.

Întrebare: Care este citatul dumneavoastră favorit?
Raluca Butnariu: ”Respectându-te pe tine însuți, impui respectul celorlalți”, Umiliți și obidiți, de Fiodor Dostoevski.

Întrebare: Cum se împacă meseria pe care o aveți cu scrisul?
Raluca Butnariu: Aș afirma că se împacă minunat, deși nu au nicio legătură. Sunt farmacist și-mi practic profesia cu aceeași plăcere și pasiune cu care scriu. De fapt, pun suflet în cam tot ce fac, mai puțin când vine vorba de călcatul rufelor. Dar fiindcă am o minte inventivă, am descoperit soluția ideală de a nu muri de plictiseală între timp: calc rufe și mă uit la filme documentare.
Întrebare: Ce planuri aveți pentru viitor?
Raluca Butnariu: Sunt atât de multe, încât m-ar ține ocupată pentru următoarele trei reîncarnări. 
Plănuiesc să scriu în continuare, desigur. Zilele trecute povesteam cu fiica mea, Anna, despre un nou proiect literar, care va fi o serie de cinci cărți fantasy. A fost atât de surescitată de subiect încât s-a apucat să caute nume pentru personajele principale, care nu sunt decât zece la număr. Și o să mă opresc aici cu furnizarea detaliilor despre acest proiect. ;-)
Îmi doresc să vizitez cât mai multe locuri, să ascult măcar odată în viață Nabucodonosor la Scala din Milano, să fac scufundări în jurul recifelor de corali, să învăț să trag cu pistolul și să citesc pe rupte. Plănuiesc pur și simplu să trăiesc!

Întrebare: Ce mesaj doriți să transmiteți cititorilor dumneavoastră?
Raluca Butnariu: Este un mesaj care v-a rămâne neschimbat, indiferent câte interviuri vor mai fi de acum înainte: citiți! 
Nu vă opriți din citit niciodată. Numai și două pagini lecturate seara înainte de culcare reprezintă un câștig major. Citind, vi se vor deschide alte lumi, mintea voastră se va îmbogăți și va deveni mai puternică. Și această bogăție și putere vă aparține numai vouă. Nimeni nu vă va putea-o lua vreodată.

Vă mulțumesc.

A voastră, cu dragoste,
Raluca Butnariu


                           Descriere "Când dragostea ucide":
O frumusețe fără cusur... O moștenire irezistibilă… Un titlu nobiliar la fel de vechi ca istoria Angliei…Trei motive ca să ucizi.

Născută Lancaster, Cristine este adoptată încă din prima secundă de viață de către contele de Sutherland și soția acestuia, petrecând primii opt ani ai copilăriei alături de cei trei frați mai mari ai ei, Nick, Ethan și Anthony, într-o atmosferă plină de armonie.

O altercație nevinovată între Cristine și Nick conduce la un deznodământ neașteptat: Cristine află adevărul despre adevărata ei identitate, iar Nick este trimis  forțat să studieze la Eton.

Treisprezece ani mai târziu, odată cu moartea tatălui său, Nick este silit să părăsească frontul și să se întoarcă acasă. Însă nimic nu-l pregătește pentru revederea Cristinei, pe care a jurat să se răzbune de îndată ce reintră în posesia drepturilor ce i se cuvin prin naștere…

O poveste fascinantă, plină de neprevăzut, în care pericolul pândește la tot pasul.

O poveste de iubire interzisă, plină de pasiune, ce vă va seduce…

Niciun comentariu: